Milyen is egy TF-es karakter?

Most, hogy tudod, milyen fajok közül választhatsz ebben az rpg világban, érdemes megismerned karaktered néhány alapjellemzőjét. Ezek közül az egyik legfontosabb a kalandózód neve. A kalandozód, más néven karaktered nevét Te választod meg, feltünteted a Jelentkezési Lapon, és a többi játékos ezután így fog megismerni. Minden játékosnak van ezenkívül egy hivatkozási száma. A saját kalandozód száma mindig a fordulód tetején olvasható. Más kalandozók sorszámát megtudhatod, ha találkozol velük a játékban, és barátságosak vagytok egymáshoz. Ha egy parancsot akarsz kiadni egy másik játékossal kapcsolatban (pl. meg akarod támadni, vagy lopni akarsz tőle), akkor elég csak az ő hivatkozási számát leírni a parancs után, a nevét nem kell. Ha nem ismered a hivatkozási számát (mert esetleg nem voltatok igazán barátságosak egymáshoz), akkor a fajának a sorszámát kell megadnod (ld. fajok). A következő oldalakon olvashatsz a karaktered tulajdonságairól és szakértelmeiről. Ezek a jellemzők segítenek abban, hogy el tudd képzelni, hogyan is néz ki a kalandozó, akinek szerepébe bele kell élned magad. Ezenkívül fontos szerepe van e tulajdonságok, képességek fejlesztgetésének, mert ezek jelentik a kulcsot ahhoz, hogy karaktered minél nagyobb hatalmú legyen. A szakértelmek főleg a használattól, a tulajdonságok csak tudatos fejlesztéstől nőnek.

Tulajdonságok

Karakteredet öt alaptulajdonság határozza meg, mint az rpg játékokban általában: erő, intelligencia, ügyesség, egészség és szerencse. Az erődtől függ, hogy hány tárgyat vagy képes cipelni, mekkora sebzést tudsz harcban okozni, milyen eséllyel törsz be zárt ajtókat. Az intelligencián múlik, hogy mennyire bonyolult tárgyakat tudsz kitalálni, ezenkívül ettől függ, hogy milyen jól tudod varázslataidat és mentális képességeidet használni. Az ügyességed határozza meg, hogy mennyire jól tudsz a támadások elől félrehajolni, és hogy milyen jó vagy kétkezes harcban. Az egészség határozza meg az állóképességedet, vagyis hogy mennyi ideig bírod étlen-szomjan, milyen gyorsan regenerálódnak a sebeid, mennyivel nő az életerőd, milyen ellenálló vagy a betegségekkel szemben. A szerencséden múlik, hogy mekkora eséllyel úszol meg varázstámadásokat, szörnyek különös támadásait, olyan helyzeteket, amelyekben már semmi más nem segíthet, csak a szerencse. Kezdeti tulajdonságaid a fajodtól függően 6 és 17 között vannak, de ezeket növelheted a későbbiek folyamán (akár 100 fölé is). A fejlesztésre főként a tulajdonság-pontok (karakterlapodon tul. pont) szolgálnak, ilyet szintlépéskor kapsz.

Fegyveres szakértelmek

Minden fegyvertípus forgatásának megvan a maga csínja-bínja: aki kiváló kardforgató, nem biztos, hogy jól bánik az íjjal. A fegyveres szakértelmedtől függ, hogy egy bizonyos fegyvertípust milyen hatékonysággal használsz a harcban. Minél nagyobb, annál biztosabban találsz, annál többet sebzel. Magas fegyveres szakértelem esetén arra is van esély, hogy egynél több támadást adsz le egy körben! Fegyveres szakértelmeid a gyakorlástól fejlődnek.

Egyéb szakértelmek

Persze nemcsak harcból áll a világ: a túlélés feltétele, hogy mindig legyen elegendő ennivalód, ha megsebesülsz, képes legyél a megfelelő gyógyfüveket megtalálni, tudjál akár több hetes nyomokat is követni. Játék közben sok új érdekes szakértelmet fogsz elsajátítani, és ha elég gyakran használod, tökélyre fejlesztheted őket. Az egyéb szakértelmek szintlépéskor is fejleszthetők, ilyenkor ún. képesség-pontot (karakterlapon kép. pont) kapsz.

Tapasztalat

Minél hosszabb időt töltesz a Túlélők Földjén, minél több szörnnyel küzdesz meg, annál nagyobb az esélyed a túlélésre. A tapasztalatot, bár nehéz mérni, mi mégis megpróbáltuk ún. tapasztalati pontok (TP) formájában. Minden szörnyért, amelyet megölsz, minden küldetésért, amelyet teljesítesz, TP-t kapsz. Ha elegendő TP-t gyűjtesz össze, karaktered magasabb szintbe lép, amelynek számos előnye van (többek között nő az életereje). Kezdetben 1. szintű, zöldfülű kalandozó vagy.

Encyclopedia Fantasia

Kalandozásaid során sok-sok új információhoz jutsz: újabb szörnyeket, tárgyakat, varázslatokat ismersz meg. Ilyenkor a szövegben az "(ld. enc.)" megjegyzés fog szerepelni. Ez azt jelenti, hogy a levél végén, az Encyclopedia Fantasiaban (E.F.) részletesebb tájékoztatót találsz az adott dologról.

Életerő

Az életerőd nagysága határozza meg, hogy mennyi sebzést vagy képes kibírni. A maximális életerőd mutatja, hogy épen és egészségesen mennyi életerőd van; ez folyamatosan növekszik. Az aktuális életerőd ennél általában kevesebb, mert gyakran kell harcolnod az életedért. Pl. ha a karakterlapodon életpont: 87/54 van, akkor 87 a maximális életerőd, 54 az aktuális.

Jellem

Minden kalandozó kezdetben tiszta lappal indul, semleges jellemű. A tettei azonban meghatározzák, hogy a jó vagy a gonosz oldal felé húz. Bár a jó oldal előnyeit nem kell ecsetelnem, az árnymanók gyakran választják mégis a sötét utat. Megtérésre persze mindig van lehetőség.

Támadás

Ha harcba kerülsz, nem mindegy, hogy hogyan forgatod a fegyvert: ez részben a fegyver szakértelmeden, részben a támadásodon múlik, amely annál nagyobb, minél tapasztaltabb vagy. Kezdetben a támadásod 0, de minden szintlépés alkalmával növekszik.

Védettség

Nem elég jól harcolni, ki kell tudni védeni az ellenfél ütéseit is. Minél nagyobb a védettséged, az ellenfél annál kisebb eséllyel talál el, annál kevesebbet sebez rajtad. A védettség részben az ügyességeden, részben a páncélzatodon múlik.

Mentális képességek

Ghalla világának minden lakója rendelkezik bizonyos telepatikus képességgel. Ezt általában arra használják, hogy megérezzék más lények jellem-auráját (jó-e vagy gonosz), és telepatikus kapcsolatot tartsanak egymással, akár nagy távolságból is. Ennek köszönhetően, ha megbarátkoztál egy másik játékossal, akkor megkapod az igazi nevét és címét, így a továbbiakban levélben tarthatjátok egymással a kapcsolatot, információt cserélhettek akkor is, ha karaktereitek egymástól távol vannak. Az így, más játékos leveléből megismert tárgyakat nem tudod persze elkészíteni, legfeljebb megtudhatod, hogyan találhatod ki. Persze, az ilyen kapcsolathoz két fél szükséges: aki nem válaszol a másik levelére, az megszakította a mentális kapcsolatot, és magát is elvágja az információktól.

A játék helyszíne

A játék a Túlélők Földjén, egy 300 000 négyzetmérföldnyi területen játszódik. Ez egy félsziget, amelyet egy 300 mező széles, 128 mező magas négyzetrácsként tárolunk a számítógépben. Ennek minden mezője 3x3 mérföldet ábrázol. (Tehát ha valaki azt mondja neked: ez és ez a dolog innen 12 mérföldre keletre, 6 mérföldre északra található, akkor az 4 mező keletre, 2 északra.) Minden ilyen mezőnek van egy domináns tereptípusa: síkság, bozótos, erdő, hegység, sivatag stb. A terep típusa határozza meg, hogy milyen könnyen találsz itt élelmet, milyen lények élnek, milyen növények, épületek találhatók itt. A játék folyamán ezeken a mezőkön lépkedsz, mindig a nyolc égtáj egyikét megadva. Minden kör végén részletes térképet kapsz azokról a mezőkről, amelyeket bejártál, és hogy hol, mit találtál. Kezdetben a tájékozódás nem könnyű dolog, hiszen a koordinátákat mindig a kiindulási pontodhoz viszonyítva fogjuk a térképre írni. Később azonban esetleg kitalálhatsz valamit, amellyel a valós helyzetedet megállapíthatod...