Túlélők Földje Szabálykönyv - Bevezető

A Túlélők Földje levelezős rpg játékba mindenki bekapcsolódhat, nemre és korra való tekintet nélkül (hm... azért egy alsó korhatár létezik, hiszen ez jóval bonyolultabb, mint egy átlagos társasjáték). Azok számára, akik nincsenek még otthon az rpg szerepjátékok egyre népszerűbb világában, talán nem árt egy egészen rövid ismertető.

Szerepjáték levélben

A Túlélők Földje volt az első levélben és email-ben játszható fantasy szerepjáték Magyarországon. A fantasy rpg játékokat általában társasággal, egy asztal körül ülve játszák, vagy számítógépen. Mi jó lehet abban, ha az ember ezt levélben vagy interneten keresztül csinálja?

Nos, egy ilyen többszemélyes rpg játék sokkal komplexebb, részletesebben kidolgozott mint egy átlagos számítógépes rpg játék. Minden alkalommal egy majdnem regényszintű leírást kapsz arról, hogy mi történt veled. Így ez később sem vész el, összegyűjtheted a veled történt kalandokat mint egy saját kis rpg-s könyvként. Ezen kívül részletesen kidolgozott térképeket kapsz a bejárt területekről és a labirintusokról. Sokkal több lehetőséged van, mint egy átlagos számítógépes játék esetén. Egyszerre több ezer játékos játssza az ország minden tájáról, összemérheted velük tudásodat, hasonló érdeklődésű barátokat szerezhetsz. Ahhoz, hogy játszhass, nem kell időpontot egyeztetned: bármikor játszhatsz, bárhol, a játék nem fog elmaradni, mert valaki nem ér rá. A TF rpg játék szabályait nagyon könnyű megtanulni, ugyanis a szabályokkal fokozatosan ismerkedhetsz meg.
Az egész játék úgy van kialakítva, hogy a lehető legtöbb lehetőséged legyen a fejlődésre, a sikerélményre, és további fejlesztése is a Te igényeid alapján zajlik. Minél tovább játszol, annál több lehetőség nyílik meg előtted, annál többféle funkciót használhatsz.

A Túlélők Földje rpg játék mintegy 300 000 négyzetmérföldnyi területen játszódik. A sivatagokkal, hegyláncokkal, erdőségekkel borított világban több ezer fajta egzotikus szörny, tárgy és varázslat vár arra, hogy felfedezd. Csapdákkal és kincsekkel teli többszintes barlangrendszerek jelentenek fantasztikus kihívást. A játékot egy nagy számítógéprendszer vezérli, nyilván minden részrehajlás nélkül. Természetesen van egy Játékmester, aki a fordulókat ellenőrzi, figyeli a nagyobb rpg eseményeket, és állandóan fejleszti a játékot, újabb meg újabb felfedeznivalókkal, lehetőségekkel egészítve ki.

Hogyan is működik egy ilyen játék? Roppant egyszerűen. Amikor csatlakozol az rpg játékhoz, email-ben megkapod az első fordulót. Ezután egy webes felületen keresztül, parancsok megadásával meghatározod, hogy mit is szeretnél az adott helyzetben csinálni. A parancsok kiadása nagyon egyszerű, hamar meg fogod tanulni. Ezeket az utasításokat az rpg szerver feldolgozza, és elküldi neked az újabb email-t, ami a kalandjaidat írja le. Ezután Te elküldöd az újabb parancsokat, és ez így megy tovább. Minden fordulóért, amit elküldesz, természetesen fizetned kell, ez a forduló ára. A játékot addig folytatod, amíg akarod. Mivel ez egy fantasy rpg szerepjáték, nincs végső befejezése, addig fejlesztheted, erősítheted a karakteredet, ameddig csak akarod, egyre keményebb kihívásokkal szembenézve.

A Túlélők Földje

Ghalla világa szép és virágzó föld volt. A boldog és békés királyságok szomszédságában azonban ott voltak a gonosz, fekete mágiát követő birodalmak. Ezek, bár irigyelték a "Fehér" királyok gazdagságát, nem mertek háborút indítani, mert a Jók oldalán állt az Ezüst Mágusok rendje, amely félelmetes hatalommal bírt. Nem fenyegette tehát a Namír királyságokat veszély egészen addig, amíg a sötét varázslók leghatalmasabbika, egy Dornodon nevű nagymester fel nem fedezte a Zan nevű dolgot. Hogy a Zan élőlény, varázstárgy vagy valamilyen titkos erő, nem tudhatta senki - az azonban hamarosan kiderült, hogy milyen borzalmas dologra képes. Segítségével a fővarázsló képes volt közvetlen csatornát nyitni az Energiák Síkjára, oda, ahonnét minden varázslat származik. Soha nem látott, és varázsló által még nem irányított mennyiségű energia áramlott így Ghallára. Dornodon és követői pusztító erejű tűzvihar-varázslatokká változtatták ezt, és a Namír királyságokra bocsátották. A borzalmas energia városokat, erdőket égetett hamuvá, az Ezüst Mágusok pedig képtelenek voltak megállítani. A dolog órák alatt játszódott le, és a Sötét Oldal hívei már azt hitték, övék a győzelem, amikor rájöttek, hogy az általuk felszabadított hatalmas erejű varázsenergiát nem képesek uralmuk alatt tartani. A pusztító tűzoszlopok így a Sötét Birodalmakat is elégették, termomágikus világégést eredményezve. Ghalla élettől megfosztott, kiégett pusztasággá vált: az a néhány lélek, akinek valahogyan sikerült elrejtőznie és életben maradnia, az éhhalál küszöbén állt. Nem sok választási lehetőségük maradt: éhesen, legyengülve, felszerelés nélkül elindultak kelet felé, ahol a hírek szerint valami még megmaradt Ghallából... A hírek igaznak bizonyultak: Ghalla északkeleti csücskében, egy félsziget, amelyet a Túlélők Földjének kereszteltek el, valamilyen csodával határos módon ellenállt a pusztító tűznek. Ez a civilizálatlan, szörnyektől nyüzsgő vidék valamilyen ismeretlen mágikus védelmet élvezett, amelyet a még mindig tomboló tűzviharok nem voltak képesek áttörni. Kevesen jutottak el idáig, de akiknek sikerült, megkezdték a második harcot, a küzdelmet a természettel, az életben maradásért...

Ki is vagy Te?

Nos, természetesen egyike azon keveseknek, akik túlélték a világégést, és valahogy elküszködték magukat a megváltást jelentő élő földig. Egyike vagy Ghalla intelligens, két lábon járó (azaz humanoid) teremtményeinek (akár ember, akár troll, akár kobudera...). Foglalkozásodra nézve kalandozó és felfedező vagy: nem riadsz vissza a küzdelemtől egy nálad akár kétszer nagyobb szörnytől sem, ha a túlélésről van szó. Kezdetben szinte semmid sincs, csak valamilyen fegyvered és egy üres kulacsod - más tárgyakat már képtelen voltál idáig elcipelni, hiszen már magadat is alig vonszolod. A Túlélők Földje rpg világa azonban meglepetésekben gazdag, Te pedig elég kíváncsi és kalandra éhes vagy ahhoz, hogy hamarosan felszereld magadat minden szükségessel, és megkezdd a tapasztalatgyűjtést, a Túlélők Földjének felfedezését...